Perakende lojistiği ve Hızlı Tüketim Malları ve Tüketici Lojistiği (FMCG) ile ilgili tüm süreçler, AB Gümrük & Entegre Lojistik bünyesinde titizlikle yürütülmektedir.
Perakende Lojistiği Nedir?
Günümüzün gitgide hızlanan dünyasında, perakende sektörü hem stratejik hem de finansal bakımdan en önemli sektörlerden biridir. Ülkelerin refah düzeyini belirlemede yadsınamaz bir rol oynamanın yanısıra, çok geniş bir alanı kapsadığından dolayı toplumların kesintisiz şekilde ihtiyacı olan bir yapıya bürünmüştür. Bunun en büyük nedenlerinden biri insan nüfusu, ihtiyaçları ve istekleriyle doğru orantılı bir şekilde artan tüketim ihtiyacıdır. Perakende sektörü marketlerden tekstile, lokantalar küçük bakkal işletmelerine kadar çok geniş bir alanda hizmet sağlamaktadır.
Perakendecilik, lojistik alanındaki terminolojik anlamı itibariyle ürünlerin nihai tüketiciye ulaşmasını sağlamakta ve dağıtım sürecinin en son aşamasını ele almaktadır. Perakendecilik sektöründe ürünlerin tüketicilerle olan buluşması genellikle mağazalar, market zincirleri ve bakkallar aracılığıyla gerçekleşir.
Perakendeciliğin sağladığı hizmetlere marketlerde veya mağazalarda ulaşabilmek için, çok iyi bir süreç planlaması gerekir. Bu noktadan itibaren perakende lojistiği işleri devralmakta ve gerekli süreçlerin zamanında ve eksiksiz olarak tamamlanması için çözümler sunmaktadır.
Perakende lojistiğinin temel amacı, çeşitli sektörlerce talep edilen ve dolayısıyla insanlar tarafından tüketimi üst düzeyde olan çeşitli ürünlerin veya hizmetlerin en birinci aşamadan, yani üretim aşamasından, başlayarak en son aşama olan tüketiciye ulaşma durumuna kadar en verimli şekilde taşınmasını, depolanmasını, denetlenmesini ve tüm bu süreçlerin planlanmasını sağlamaktır.
Perakendecilik sektörüne sağladığı faydalardan dolayı lojistik alanının perakende lojistiği kısmı, bu yolculuk için vazgeçilemez bir tamamlayıcı haline gelmiştir.
Sektörün bu kısmında etkili olan bir diğer etken ise FMCG’dir. FMCG, hızlı tüketim malları anlamına gelmektedir. Hızlı tüketim malları dendiğinde gıda, tütün, kağıt, reçetesiz eczane ilaçları ya da kişisel bakım ürünleri akla ilk gelen şeyler olmalıdır. FMCG, bu tip ürünlerin kategorize edilmesini sağlayan bir terimdir.
Bu ürünlere olan talep dünya çapında artarak devam etmektedir bu yüzden de taleplerin hızlıca karşılanması gerekir. Perakende lojistiği olmadan talepler karşılanamaz ve küçük ya da büyük çaplı krizler yaşanabilir.
AB Gümrük & Entegre Lojistik ile Perakende Lojistiğinde Müşteri Memnuniyeti
AB Gümrük & Entegre Lojistik için en yüksek öncelik %100 müşteri memnuniyeti ve %100 kaliteli, eksiksiz hizmettir.
İhtiyaçları olan her süreç ve projede müşterilerinin yanında olan, tam destek sağlayan ve güçlü duruşundan ödün vermeyen AB Gümrük & Entegre Lojistik, perakende lojistiği alanında kusursuz bir hizmet vermektedir. Aynı kalite ve disiplini diğer sektörler ve iş kollarında da sunmayı kendisine görev edinmiştir.
Sektöre giriş yaptığı tarihten bu yana gerek yurt içinde gerek de yurt dışında köklü firmalara hizmet veren AB Gümrük & Entegre Lojistik, perakende lojistiğinin ve bu alandaki süreçlerin en iyi yönetilmesi için gerekli tüm depo sistemlerine, araçlara, personele ve de en son seviye teknolojik ekipmanlara sahiptir. Müşteri talebinin her gün daha da yoğunlaştığı ve başarılı olmanın “hızlı fakat kaliteli olabilmek” anlamına geldiği bu sektörde, özelleştirilmiş ve de rakipsiz çözümler üretebilmek için faaliyet göstermektedir.
AB Gümrük & Entegre Lojistik bünyesinde gerçekleşen her türlü taşımacılık ve depolama işlemi yasal prosedürlere uygun olarak yürütülmekte ve yüksek düzeyde güvenlik sağlanmaktadır.
Perakendeciliğin geniş bir alanı kapsadığının ve bundan dolayı farklı ürünler üretildiğinin farkında olan AB Gümrük & Entegre Lojistik, müşteri memnuniyetini ve kaliteyi %100 seviyesinde tutabilmek adına müşterilerine Katma Değerli Hizmetler de sunmaktadır. Müşterilerine destek olabileceği her türlü alanda üretim ve planlama gücünü kullanmaktan çekinmeyen AB Gümrük & Entegre Lojistik için, başarıyı öldüren en büyük şey kusurlar ve onlara yönelik mazeretlerdir.
AB Gümrük & Entegre Lojistik, mükemmel planlama ve mükemmel hizmet ile, mükemmel süreçler elde edilebileceğine inanmaktadır.
Bunlara ek olarak AB Gümrük & Entegre Lojistik tarafından proje süreçlerinde kullanılan tüm sistemler aktif olarak güncellenmekte ve şirketlere eş zamanlı haberleşme ve takip olanağı sunulmaktadır. Bu sayede tedarik zinciri boyunca her bir adım teker teker izlenebilmektedir.
AB Gümrük & Entegre Lojistik hizmetleri sayesinde müşteriler, gerek kendi sektörlerinde gerekse ulusal sahada onları daha da ileri taşıyacak avantajlar kazanmaktadırlar. Bu avantajlar:
- Katma değerli hizmetlerle ürünlerin dolaşım süresini en aza indirmek.
- Üretim ve dağıtım aşamasındaki verimliliği yükseltmek.
- Kusursuz risk yönetimiyle süreç boyu oluşabilecek sorunlar için önlemler almak.
- Süregelen ve yerleşik hale gelmiş problemleri deneyimli uzman kadro yardımıyla çözmek.
- Tedarik zincirine esneklik katmak.
- Lojistik maliyetini en aza indirmek.
- Envanter verilerinin güncel tutulması.
- Periyodik stok kontrolleri.
- Materyal yönetiminin geliştirilmesi.
Perakende Lojistiğinde AB Gümrük & Entegre Lojistik’ün Hizmetleri
- Mükemmel süreç planlaması.
- Ana ürün dolumu.
- Ürün tasarımı ve gerekli materyallerin tedarik edilmesi.
- Sunuma hazır promosyon materyalleri.
- Modül hazırama.
- Şilink paketleme.
- Yapışkanlı etiket ve etiket uygulamaları.
- Ürün sınıflandırması.
- Yemek takımlarının paketlenmesi.
- Gerekli malzemelerin taşınması ve depolanması.
- Ürünlerin kalite kontrol aşamalarından geçirilmesi.
- Ambalajlama.
- Ürünlerin diğer istasyonlara taşınması.
- Tedarik ve sipariş aşamalarının yönetimi.
- Eş zamanlı bilgi akışı.
- Tedarik zinciri optimizasyonu.
- Katma Değerli Hizmetler.
- Müşteri danışmanlığı hizmeti.